חינוך לטוב משותף

[pdf-embedder url="https://www.shaharit.org.il/wp-content/uploads/2018/10/חינוך.pdf"]

תנאי‭ ‬ראשון‭ ‬לקידום‭ ‬מערכת‭ ‬חינוך‭ ‬עירונית‭ ‬היא‭ ‬עבודה‭ ‬רב‭ ‬ערוצית‭ ‬מותאמת‭ ‬ומוכוונת‭ ‬בין‭ ‬הארגונים‭ ‬והמערכות‭ ‬השונות‭ ‬הפועלות‭ ‬ומשפיעות‭ ‬במרחב‭. ‬על‭ ‬מנת‭ ‬לפעול‭ ‬כך‭, ‬יש‭ ‬להכיר‭ ‬את‭ ‬מערכי‭ ‬החינוך‭ ‬המרכזיים‭ ‬בישראל‭ ‬ואת‭ ‬אופי‭ ‬השחקנים‭ ‬והיחסים‭ ‬בין‭ ‬בעלי‭ ‬העניין‭ ‬המרכזיים‭.‬
מערכת‭ ‬החינוך‭ ‬בישראל‭ ‬סבוכה‭ ‬מאוד‭ ‬וכוללת‭ ‬מרחב‭ ‬עצום‭ ‬של‭ ‬מערכות‭ ‬משנה‭ ‬ארציות‭ ‬כמו‭: ‬חינוך‭ ‬ממלכתי‭, ‬ממלכתי‭ ‬דתי‭, ‬עצמאי‭, ‬חרדי‭, ‬התיישבותי‭ ‬ולאחרונה‭ ‬אף‭ ‬רשתות‭ ‬לחינוך‭ ‬משלב‭ ‬דתי‭ ‬‮–‬‭ ‬חילוני‭. ‬מערכות‭ ‬ארציות‭ ‬אלו‭ ‬שבסיסם‭ ‬שיוך‭ ‬אידאולוגי‭ ‬‮–‬‭ ‬קהילתי‭, ‬מאופיינות‭ ‬בחלוקת‭ ‬משנה‭ ‬נוספת‭ ‬של‭ ‬שלבי‭ ‬החינוך‭ ‬הגילאי‭ : ‬גיל‭ ‬רך‭, ‬יסודי‭, ‬חט‭"‬ב‭ ‬ותיכונים‭ (‬על‭ ‬יסודי‭) ‬ומוסדות‭ ‬חינוך‭ ‬גבוה‭ ‬‮–‬
אוניברסיטאות‭, ‬מכללות‭ ‬וישיבות‭. ‬