הרחבת חוק חינוך חינם מגיל שלוש נעשתה לא מתוך הבנה עמוקה של חשיבות ההשקעה בראשית החיים אלא כדי לתת מענה להורים העובדים. צורת היישום יוצרת תשתית לשמרטפות ולא לחינוך איכותי. כיצד יכולות גננת אחת וסייעת האחראיות לבדן על 35 ילדים בני 3-4 , להעניק לכל ילד את תשומת הלב הנדרשת? ההשפעה המבורכת של התוכניות לגיל הרך היא תולדה של איכותן, ואין די בשמרטפות.
הרחבה של תוכניות הטיפוח מלידה ועד הגן ושיפור המעונות והגנים הן השקעה לטווח הארוך שחיייבת להיות באחריות המדינה. על המדינה להבטיח שיוויון הזדמנויות על ידי השקעה בגיל הרך בישובים מוחלשים, אך יש דברים רבים שרשוית מקומית יכולה לעשות גם בלי תקציבים ממשלתיים.